Wat ga je doen?
Samen met je collega ICT Adviseur vorm je het hart van onze digitale ontwikkeling. Jij richt op beleid, informatiebeveiliging en leveranciersmanagement. Je collega focust zich op de dagelijkse ICT ondersteuning. Indien nodig spring je tijdelijk bij in de operatie, bijvoorbeeld bij afwezigheid van je collega. Zo waarborg je de continuïteit.
Naast je collega ICT Adviseur bestaat de afdeling uit een AFAS applicatiebeheerder, BI medewerker, BI Specialist en het hoofd van de afdeling I&I.
Wat betekent dit concreet?
- Van strategie naar actie
Je vertaalt strategische doelen naar concrete acties in het jaarplan. Je bewaakt de voortgang van ICT doelstellingen en stemt af met collega’s en leveranciers.
- Informatiebeveiliging & Wetgeving (o.a. NIS2)
Je ontwikkelt beleid, implementeert passende maatregelen en vertaalt ontwikkelingen naar werkbare oplossingen.
- Leveranciersmanagement
Je bouwt aan constructieve relaties met leveranciers, bewaakt afspraken en zorgt voor betrouwbare en continue dienstverlening.
- Beleid & Projecten
Je ontwikkelt en implementeert ICT beleid dat aansluit op organisatiedoelen en leidt digitaliseringsprojecten zoals nieuwe informatiesystemen of websites.
- Digitale regie & Innovatie
Je signaleert kansen, houdt overzicht op ICT ontwikkelingen en borgt wendbaarheid in een snel digitaliserende wereld. Je bent een brug tussen operatie en strategie.
- Technologische verkenner
Je volgt digitale trends in de zorg en technologie (zoals AI, data, ICT) en onderzoekt hoe deze onze processen kunnen versterken.
Wat neem jij mee?
- Met jouw analytische vaardigheden snel hoofd- en bijzaken scheiden en ben je sterk in het doorzien van trends en afwijkingen;
- Ervaring met informatievoorziening, beleidsontwikkeling of leveranciersmanagement. Bij voorkeur in de zorg of publieke sector;
- Je hebt affiniteit met informatiebeveiliging en privacywetgeving;
- Je bent analytisch, verbindend en communicatief sterk;
- Je bent in staat om complexe thema’s begrijpelijk te maken;
- Je hebt een stevige basis in je vak en vindt het vanzelfsprekend om te blijven leren en groeien;
- Je werkt zelfstandig én bent samenwerkingsgericht;
- Je voelt je thuis in de dynamiek van een veranderende organisatie en je hebt de bagage in huis om hier een bijdrage aan te leveren (LEAN).
Functie eisen:
- Je hebt HBO werk- en denkniveau en kunt dit aantonen door relevante opleiding of werkervaring op het snijvlak van informatievoorziening en organisatie;
- Meerdere jaren relevante werkervaring, bij voorkeur in de zorg of publieke sector;
- Goede sociale en communicatieve vaardigheden (in woord en geschrift), goed luisteren en aansluiten als gesprekspartner en je bent in staat positief kritische advies te geven. Je communiceert net zo gemakkelijk met directieleden als met medewerkers op de werkvloer;
- Je bent leergierig, flexibel en een echte teamspeler.
Wat betekent dit?
Werken voor HONK betekent werken binnen een hecht, enthousiast en resultaatgericht team dat bereid is elkaar te helpen. Onze organisatie kenmerkt zich als open, transparant en ondernemend. Er is ruimte voor eigen initiatief en creatieve oplossingen. Daarnaast werken we actief mee aan jouw eigen ontwikkeling. Wij zijn gevestigd op een goed bereikbare locatie in Alkmaar, direct naast het station Alkmaar-Noord.
Ons aanbod op een rij:
- Salariëring en arbeidsvoorwaarden zijn conform CAO Huisartsenzorg op basis van opleiding en werkervaring (schaal 9: minimaal € 4.492,- en maximaal € 5.740,- per maand);
- Een jaarcontract met intentie tot verlenging naar een contract van onbepaalde tijd;
- We denken graag met jou mee bij de invulling van werkdagen en het daadwerkelijk aantal uren. (Gedeeltelijk) thuiswerken behoort tot de mogelijkheden;
- HONK heeft daarnaast een mooi pakket van secundaire arbeidsvoorwaarden zoals een eindejaarsuitkering 8,33%, vakantiegeld 8% en een fietslease plan;
- Scholings- en ontwikkelingsmogelijkheden om jouw kennis up-to-date te houden en verder te ontwikkelen;
- Zeer goede pensioenregeling met werkgeversbijdrage van 50%;
- Uiteraard faciliteren wij je met een laptop en telefoon. We werken met Office 365.
Meer over de organisatie
De organisaties HONK en Vicino worden vanuit het bedrijfsonderdeel Bedrijfsvoering ondersteund. Onder Bedrijfsvoering vallen de afdelingen Informatie & ICT, Financiën, HR en het Bedrijfsbureau.
Huisartsenorganisatie Noord-Kennemerland (HONK) is een organisatie van en voor huisartsen. HONK maakt zich sterk voor goede, toekomstgerichte huisartsen- en eerstelijnszorg en is actief in de regio Noord-Kennemerland, een gebied met ongeveer 288.000 inwoners. HONK ondersteunt huisartsen en hun teams bij het leveren van de best mogelijke zorg aan patiënten. We geloven in samenwerking, innovatie en ontwikkeling.
De organisatie heeft ca. 140 medewerkers en ruim 120 aangesloten huisartsen uit de regio Noord-Kennemerland. Voor meer informatie over HONK zie: www.honk.nu
Vicino is een ketenorganisatie die de zorgverlening voor mensen met lichte tot matige psychische en/of sociale klachten organiseert. Vicino faciliteert zorgprofessionals in het bieden van hoogwaardige geestelijke gezondheidszorg. De belanghebbenden in Vicino zijn: Huisartsenorganisatie Kop van Noord-Holland (HKN), GGZ Noord-Holland-Noord en Huisartsenorganisatie Noord-Kennemerland (HONK). Vicino heeft ca. 150 medewerkers en ruim 175 aangesloten huisartsen in de drie regio’s in Noord-Holland Noord: Noord-Kennemerland, West-Friesland en de Kop van Noord-Holland, een gebied met ongeveer 586.000 inwoners.
Over de afdeling
De Zorg ICT Adviseur maakt deel uit van het team I&I en valt hiërarchisch onder het hoofd I&I. Naast het hoofd I&I werk je samen in het team met een ICT Adviseur, BI medewerker, BI Specialist en een AFAS applicatiebeheerder.
De afdeling is zeer nauw verbonden met de zorgafdelingen en valt onder de directie Bedrijfsvoering. Als directie Bedrijfsvoering bieden we ondersteuning aan de organisatie Vicino en HONK.
Solliciteren
Ben je enthousiast geworden? Leuk! Neem vrijblijvend contact op met Paul Korf, hoofd afdeling Informatie & ICT via telefoonnummer 072-5272700. We komen graag in contact met jou.
Direct solliciteren kan natuurlijk ook. Graag ontvangen wij jouw motivatiebrief en curriculum via onderstaande link.
Deze vacature wordt zowel intern als extern uitgezet. Interne kandidaten krijgen bij gelijke geschiktheid de voorkeur. Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.
Direct solliciteren